Haberler

11 Ağustos 2016

Namibya’da TİKA, UNESCO ve UNICEF İşbirliğinde Eğitim Konferansı

Namibya’nın başkenti Windhoek’ta Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA), UNESCO, UNICEF ve Namibya Eğitim Bakanlığı işbirliğinde “Namibya’da Okulu Terk Problemi” konulu bir konferans düzenlendi.

TİKA, Namibya’da gerçekleştirdiği projelerine yenilerini eklemeye devam ediyor. Bu kapsamda Namibya’da farklı sektörlerde önemli projelere imza atan TİKA’nın destekleriyle Namibya’nın başkenti Windhoek’ta UNESCO, UNICEF ve Namibya Eğitim Bakanlığı işbirliğinde “Namibya’da Okulu Terk Problemi” konulu bir konferans düzenlendi.

Konferansın hedef kitlesi olan politika yapıcılar ile konferansın merkezini teşkil eden okul çağındaki gençlerin buluşarak, bu önemli problemi beraber değerlendirmelerinin hedeflendiği program kapsamında TİKA Windhoek Program Koordinasyon Ofisi, konferansa Başkent Windhoek dışından gelen gençlerin katılımını sağladı.

TİKA adına TİKA Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Daire Başkanı Dr. Mehmet Yılmaz’ın iştirak ettikleri konferansa Namibya Eğitim Bakanı Katrina Hanse-Himarwa, Namibya Dışişleri ve İşbirliği Bakan Yardımcısı Peya Mushelenga, Namibya Gençlik ve Spor Bakan Yardımcısı Agnes Tjongarero ve BM Namibya Büyükelçisi Kiki Gbeho ile T.C. Windhoek Büyükelçisi Deniz Çakar da katıldı.

TİKA Dış İlişkiler ve Ortaklıklar Daire Başkanı Dr. Yılmaz,  konferansta yaptığı açılış konuşmasında TİKA’nın tüm dünyada, özellikle eğitim alanında gerçekleştirdiği çalışmalardan bahsederek, Namibya’da böyle bir projeye dâhil olmaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. İki gün süren programda, öncelikle uzmanlar küresel bir sorun olarak okulu terk probleminden, bunun Namibya özelindeki yansımalarından ve Namibya için çözüm önerilerinden bahsettiler. Uzmanlarca ifade edilen nedenler arasında; fakirlik gibi sosyo-kültürel nedenler, sınav ve ders programları gibi eğitim politika ve stratejileri, toplum ve aile desteği eksikliği, çalışma zorunluluğu ve mahrum toplulukların (marginalized communities) kendi özel problemleri yer alıyor.

Uzman sunumlarının akabinde gerçekleştirilen grup tartışmalarında gençler, ortaya konulan sebepleri değerlendirerek kendi tecrübelerini ifade ettiler. Kendi aralarında iki gün süren toplantılar ve tartışmalar neticesinde vardıkları sonuçları ve çözüm önerilerini de ikinci gün sonunda Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Sanet Steenkamp’a arz ettiler.

Öğrencilerin okulu tamamlamadan, lise döneminde, hatta çoğu zaman ilkokul düzeyinde terk etmeleri; Namibya Eğitim sisteminin en önemli sorunlarından birisini oluşturuyor. Okula başlayanların ancak yüzde otuz kadarının liseyi tamamladığı Namibya’da bu durum, eğitim için yapılan büyük çaplı harcamaların gelir yaratamadan ziyan olmasına neden oluyor. Sınırlı olan kaynakların bu şekilde heba edilmesi de işsizlik oranının yüzde yirmiye vardığı ülkede üretime ve kalkınmaya zarar veriyor.

Bu çerçevede TİKA, “Namibya’da Okulu Terk Problemi” konulu konferansın düzenlenmesine sağlayarak, Namibya eğitim sistemi bağlamında böyle önemli bir problemin, problemi bizzat yaşayan gençler tarafından politika yapıcılara aktarılmasına ve tarafların karşılıklı iletişiminin sağlanmasına katkıda bulundu.

Sonraki Haber

Kırgızistan’da Kırsal Alanda Yaşayan Ailelere Jeneratör Desteği

Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) tarafından Kırgızistan’ın Oş Vilayeti’ne bağlı Çon Alay İlçesi’nde merkezden uzak bölgelerde elektrikten yoksun yaşayan ailelere jeneratör desteğinde bulunuldu. TİKA, faaliyet gösterdiği coğrafyalarda gerçekleştirdiği projelerle çalışmalarına devam ediyor. Bu...